Αεροπορική εκδρομή Πάσχα στην Καππαδοκία - Πόντος
Συνάντηση στο αεροδρόμιο και πτήση μέσω Κωνσταντινούπολης, για μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Κεντρικής Ανατολίας, την Καισάρεια, την πρωτεύουσα της Καππαδοκίας και την μεγαλύτερη πόλη της. Άφιξη και σύντομη περιήγηση στην πόλη, στην οποία δεσπόζει το κάστρο με τα τεράστια τείχη και τους πύργους του, που σώζονται σε άριστη κατάσταση. Συνεχίζουμε οδικώς μέχρι το Προκόπι (Ουργκούπ), στην καρδιά της Καππαδοκίας, που θα αποτελέσει τη βάση μας για να εξερευνήσουμε την ευρύτερη περιοχή με τα λαξευτά πετρομονάστηρα και τις τρωγλοδυτικές κατοικίες κατά τις επόμενες τρεις μέρες. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. Δείπνο. Διανυκτέρευση.
Σήμερα το πρωί ξεκινάμε την εξερεύνηση της Καππαδοκίας, της ηφαιστειογενούς αυτής περιοχής, όπου ο άνεμος και η βροχή εργάστηκαν επί αιώνες για να σμιλέψουν τη λάβα και να δημιουργήσουν τους γιγαντιαίους κώνους, τα φαράγγια και τις κοιλάδες που συνθέτουν αυτό το υπέροχο σουρεαλιστικό τοπίο. Πρώτος μας σταθμός της σημερινής μας διαδρομής θα είναι στην μικρή κωμόπολη Σινασσό (Μουσταφά-πασά/Mustafapaşa) με έντονο το ελληνικό στοιχείο, όπου θα επισκεφθούμε την εκκλησία Κωνσταντίνου και Ελένης, τον πιο καλοδιατηρημένο ναό της περιοχής. Συνεχίζοντας το οδοιπορικό μας θα φθάσουμε στην υπόγεια πολιτεία Μαλακοπή (Ντερίνκουγιου, Derinkuyu), που είναι σκαμμένη περίπου 80 μέτρα κάτω από έναν λόφο με ολόκληρα δωμάτια, αποθήκες, εκκλησάκια κλπ. Στη συνέχεια θα διασχίσουμε μέρος της κοιλάδας Ιχλάρα (Περιστρέμα) με τις περίφημες λαξευτές εκκλησίες. Τέλος, θα επισκεφθούμε τον παλαιό ελληνικό οικισμό της Καρβάλης - πατρίδα του Γρηγορίου του Ναζιανζηνού. Επιστροφή στο ξενοδοχείο στο Προκόπι. Δείπνο. Διανυκτέρευση.
Πρωινή αναχώρηση για την Άβανο, που είναι κτισμένη στις όχθες του Κόκκινου ποταμού (Κιζίλ Ιρμάκ, ο Άλυς των αρχαίων) και φημίζεται για τα περίτεχνα κεραμικά της. Βόλτα στην πόλη και αναχώρηση για την κοιλάδα Πασαμπάγκ (Paşabağ) (Pasabag/Paşabağları) με τους χαρακτηριστικούς βράχους-κώνους σε σχήμα καμινάδας να αποτελούν ένα από τα συνήθη καρτ ποστάλ και τα πιο φωτογραφημένα τοπία της Καππαδοκίας. Επιστροφή στο ξενοδοχείο. Δείπνο και στη συνέχεια θα απολαύσουμε τον εκστατικό Χορό των Δερβίσηδων, οι οποίοι περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους υπό τους ήχους παραδοσιακής θρησκευτικής μουσικής, στην προσπάθειά τους να ενωθούν με τον Θεό. Διανυκτέρευση.
** Για όσους επιθυμούν να ζήσουν μια συναρπαστική εμπειρία, προτείνουμε μια μοναδική βόλτα με αερόστατο πάνω από την περιοχή της Καππαδοκίας, που προσφέρει μαγευτικές εικόνες κατά την ανατολή του ήλιου.
Σήμερα το πρωί θα αναχωρήσουμε για την κοιλάδα Γκιόρεμε (Κόραμα, Göreme) και την ομώνυμη πόλη, μια από τις πιο χαρακτηριστικές της Καππαδοκίας, με τα τρωγλοδυτικά σπιτάκια σμιλεμένα και χωμένα μέσα στα βράχια. Η πόλη και η ηφαιστειακή κοιλάδα της περιοχής, αποτελούν μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Συνεχίζουμε για την πανέμορφη μικρή τρωγλοδυτική πόλη Ουτσχισάρ (Uçhisar), κτισμένη ψηλά στον βράχο, από το κάστρο της οποίας θα θαυμάσουμε την πανοραμική θέα της περιοχής. Στη συνέχεια θα αναχωρήσουμε για την Αμάσεια, μια γραφική πόλη της ενδοχώρας, που είναι κτισμένη στις όχθες του ποταμού Γεζίλ Ιρμάκ, του αρχαίου Ίρι (Yeşil Irmak: Πράσινος ποταμός). "…Η δε ημετέρα πόλις κείται εν φάραγγι βαθεία και μεγάλη, δη ης ο Ίρις φέρεται ποταμός..." Έτσι περιγράφει την γενέτειρά του Αμάσεια, ο Έλληνας γεωγράφος Στράβων (64 π.Χ.-24 μ.Χ.). Υπήρξε η πρώτη πρωτεύουσα του βασιλείου του Πόντου, που ιδρύθηκε από τον Μιθριδάτη Α΄ το 281 π.Χ., το οποίο, μετά από τους τρεις Μιθριδατικούς πολέμους, ηττήθηκε από τους Ρωμαίους το 70 π.Χ. Το 1174, η Αμάσεια κατακτήθηκε από τους Σελτζούκους και το 1393 από τους Οθωμανούς. Άφιξη και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. Δείπνο. Διανυκτέρευση.
Στις αρχές του 20ού αιώνα, το ελληνικό στοιχείο της περιοχής της Αμάσειας αριθμούσε 155.000 κατοίκους σε 392 ενορίες με ισάριθμες εκκλησίες και 325 σχολεία, όπου φοιτούσαν 10.000 μαθητές και δίδασκαν 565 δάσκαλοι. Ήταν επίσης έδρα Μητρόπολης. Οι Έλληνες κάτοικοι της πόλης ασχολούνταν με τη γεωργία, το εμπόριο και τις τέχνες. Το 1915 απελάθηκαν 90.000 κάτοικοι της περιοχής και όσοι παρέμειναν υπέστησαν σκληρούς διωγμούς. Το "Δικαστήριο Ανεξαρτησίας", που συστήθηκε στην πόλη από τον Μουσταφά Κεμάλ τον Σεπτέμβριο του 1921, με στόχο την μαζική εξόντωση των Ελλήνων του Πόντου κάτω από ένα νομιμοφανές πλαίσιο (και μακριά από τα προξενεία Δυτικών χωρών), καταδίκασε σε θάνατο δι΄ απαγχονισμού περίπου 180 άτομα. Κατά τη διάρκεια της πρωινής μας ξενάγησης, θα δούμε την κεντρική πλατεία της πόλης, όπου έλαβαν χώρα τα τραγικά γεγονότα του 1921, καθώς και τους εντυπωσιακούς λαξευμένους τάφους των βασιλέων του Πόντου. Θα επισκεφθούμε επίσης το αρχαιολογικό μουσείο της Αμάσειας, ένα από τα σπουδαιότερα της Τουρκίας. Στη συνέχεια θα αναχωρήσουμε για την Σαμψούντα. Στη διαδρομή μας, θα σταματήσουμε και στην Μερζιφούντα (Merzifon), στην οποία το 1886 ιδρύθηκε από Αμερικανούς ιεραπόστολους το Κολλέγιο Ανατόλια ή Αμερικάνικο Κολλέγιο, ενώ το 1903 ιδρύθηκε και ο Ελληνικός Αθλητικός Σύλλογος "Πόντος" από Έλληνες σπουδαστές και αποφοίτους του Κολλεγίου, με πολυσχιδείς δράσεις: δημιούργησε βιβλιοθήκη, ανέβαζε θεατρικές παραστάσεις, συγκρότησε ομάδα ποδοσφαίρου, διατηρούσε τμήμα μουσικής κλπ. Το Κολλέγιο Ανατόλια προσέφερε στους Έλληνες και Αρμενίους σπουδαστές του εκπαίδευση υψηλής ποιότητας. Το 1921 καταδικάστηκαν σε θάνατο διά απαγχονισμού δύο καθηγητές, δύο απόφοιτοι και ένας μαθητής του Κολλεγίου, το οποίο προτού κλείσει οριστικά με απόφαση του τουρκικού κράτους το 1921, είχε αναστείλει τη λειτουργία του από το 1916 έως το 1918. Το Ανατόλια επαναλειτούργησε στην Θεσσαλονίκη το 1924. Μετά την επίσκεψή μας θα συνεχίσουμε για την Σαμψούντα (Samsun), την αρχαία Αμισό, μια από τις μεγαλύτερες πόλεις στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και σημαντικό λιμάνι της Ανατολίας. Άφιξη και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. Δείπνο. Διανυκτέρευση.
Το όνομα Σαμψούντα προήλθε από την έκφραση "είς Αμισόν", που σταδιακά έγινε Σαμσούν και Σαμψούντα, κατ' αντιστοιχία του "είς την Πόλη" που έγινε Ισταμπούλ. Ιδρύθηκε γύρω στον 7ο π.Χ. αιώνα από αποίκους της Μιλήτου, όμως σήμερα δίνει την όψη πόλης που δημιουργήθηκε πρόσφατα, καθώς τίποτα δεν θυμίζει το λαμπρό ελληνικό παρελθόν της. Η απόβαση του Κεμάλ Ατατούρκ στην Σαμψούντα στις 19 Μαΐου 1919 θεωρείται η αρχή του τουρκικού πολέμου ανεξαρτησίας και αποτελεί εθνική γιορτή στην Τουρκία, ταυτόχρονα όμως αποτελεί και την απαρχή της τελικής φάσης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και έχει ορισθεί ως ημέρα μνήμης των θυμάτων αυτής. Μετά την πρωινή ξενάγηση στην πόλη, θα ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας κατά μήκος της Μαύρης Θάλασσας, που θα μας φέρει αρχικά στο Ιασώνειον Άκρον ή Ιασώνειο Ακρωτήριο (Yason Burnu), εκεί όπου οι Αργοναύτες έκαναν θυσίες προς τιμήν του Δία κατά την πορεία τους προς την Κολχίδα, αναζητώντας το χρυσόμαλλο δέρας. Συνεχίζουμε για τα Κοτύωρα/Ορντού, μικρό λιμάνι του Εύξεινου Πόντου, που πέρασε στην ιστορία χάρη στους Μύριους του Ξενοφώντα ("Κύρου Ανάβασις"), που στάθμευσαν εκεί για 45 μέρες κατά την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Η πόλη εκτείνεται στους πρόποδες του ύψους 550 μέτρων δασωμένου λόφου Μπόζτεπε (Boztepe) και είναι γεωργικό κέντρο κυρίως παραγωγής φουντουκιών. Στο παρελθόν ήταν μια πανέμορφη πόλη, με μεγαλοπρεπή παλιά αρχοντικά παρατεταγμένα στις πλαγιές του Μπόζτεπε, που το καθένα είχε θέα προς τη θάλασσα, σήμερα όμως έχει μετατραπεί σε τσιμεντούπολη. Φθάνοντας θα δούμε τον ναό της Υπαπαντής και θα ανεβούμε με το τελεφερίκ στον λόφο. Επόμενος σταθμός μας η Κερασούντα, η πόλη των κερασιών, αλλά και των φουντουκιών. Η πόλη ιδρύθηκε το 2ο π.X. αιώνα από τον βασιλιά του Πόντου Φαρνάκη, παππού του Μιθριδάτη. Το 69 π.Χ. την κατέλαβε ο Ρωμαίος στρατηγός Λούκουλλος - που ήξερε να εκτιμά τις γαστριμαργικές απολαύσεις - και μετέφερε στην Ευρώπη την πρώτη κερασιά (ή ίσως ένα δέντρο της τοπικής χλωρίδας, που πήρε το όνομα Κέρασος από την πόλη από την οποία προήλθε). Ήταν η μοναδική πόλη του Πόντου που μέχρι τον ξεριζωμό είχε ελληνικό πληθυσμό, ο οποίος υπερτερούσε αριθμητικά του μουσουλμανικού. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στην πόλη, θα δούμε τον ναό του Αγίου Νικολάου, καθώς και τα παλιά αρχοντικά σπίτια των Ελλήνων. Στη συνέχεια θα αναχωρήσουμε για την Τραπεζούντα, την θρυλική μητρόπολη της νοτιοανατολικής πλευράς του Εύξεινου Πόντου. Άφιξη και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. Δείπνο. Διανυκτέρευση.
Η πόλη της Τραπεζούντας ιδρύθηκε στα τέλη του 7ου π.Χ. αιώνα από Έλληνες αποίκους της Σινώπης. Εδώ έφθασαν το 400 π.Χ. οι Μύριοι του Ξενοφώντα από τα Κούναξα της Περσίας, έχοντας διασχίσει το οροπέδιο της Ανατολίας και τον ορεινό όγκο των Ποντικών Άλπεων ύστερα από έξι μηνών πεζοπορία. "…Επί θάλατταν εις Τραπεζούντα, πόλιν Ελληνίδα, οικουμένην έν τω Εύξείνω Πόντω, Σινωπέων αποικίαν έν τη Κόλχων χώρα...". Ποτέ ως τότε και ποτέ ξανά για τα επόμενα 1622 χρόνια στρατός δεν κατάφερε να διαβεί τα δύσβατα μονοπάτια των βουνών στην ενδοχώρα της δυτικής Ασίας και να φτάσει στην παραθαλάσσια πολιτεία. Αυτή είναι και η πρώτη φορά, που η Τραπεζούντα αναφέρεται στις πηγές, τρεις αιώνες μετά την ίδρυσή της. Πάντως θα πρέπει να ήταν ήδη μια πλούσια πόλη, αφού μπόρεσε να θρέψει για έναν μήνα τους 8.600 στρατιώτες του Ξενοφώντα. Το μαυροθαλασσίτικο αυτό λιμάνι στους πρόποδες της οροσειράς του Πόντου, έξι μερόνυχτα μακριά από την πρωτεύουσα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και σταθμός στον περίφημο Δρόμο του Μεταξιού, αποτέλεσε σημείο συνάντησης θρησκειών, γλωσσών και πολιτισμών ανά τους αιώνες. Διετέλεσε πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Μεγάλων Κομνηνών από το 1204, μετά την κατάληψη της Βασιλεύουσας από τους σταυροφόρους της Δ΄ Σταυροφορίας, έως το 1261 μετά την ανακατάληψή της από τους ηγεμόνες της Νικαίας, και έμεινε για λίγο διάστημα ο τελευταίος προμαχώνας του βυζαντινού πολιτισμού - κατελήφθη και προσαρτήθηκε στην Οθωμανική αυτοκρατορία το 1461. Υπήρξε μεγάλο αστικό και πολιτιστικό κέντρο των Ελλήνων μέχρι το 1922 και τη Μικρασιατική Καταστροφή, όταν το ελληνικό στοιχείο αναγκάστηκε πλέον να καταφύγει στην Ελλάδα. Πρωινή ξενάγηση στην πόλη, κατά τη διάρκεια της οποίας θα δούμε μεταξύ άλλων, την νεοκλασική Βίλα Καπαγιαννίδη του 1906, την έπαυλη του Κωστάκη Θεοφύλακτου του 1900 που σήμερα είναι λαογραφικό, ιστορικό και αρχαιολογικό μουσείο, το Φροντιστήριο της Τραπεζούντας, ένα από τα πιο σημαντικά εκπαιδευτικά ιδρύματα των Ελλήνων της Μαύρης Θάλασσας, καθώς και την βυζαντινή εκκλησία της Αγίας Σοφίας του 13ου αιώνα, το κόσμημα των χριστιανικών μνημείων της Τραπεζούντας. Στη συνέχεια θα αναχωρήσουμε για το ιερότερο προσκύνημα της ποντιακής γης, την μονή της Παναγίας Σουμελά, που είναι κτισμένη σε μια εξαιρετική τοποθεσία, "γαντζωμένη" στο κοίλωμα ενός κάθετου βράχου. Θα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την ιδιαιτερότητα της κατασκευής, τις θαυμάσιες τοιχογραφίες, το αγίασμα και την όλη μεγαλοπρέπεια του χώρου με τη μοναδική θέα του όρους Μελά και το φαράγγι του ποταμού Πυξίτη (Piskala Dere). Επιστροφή στην Τραπεζούντα και χρόνος ελεύθερος για βόλτες στην πόλη και την αγορά της. Δείπνο. Διανυκτέρευση.
Μεταφορά στο αεροδρόμιο και επιβίβαση στην πτήση για την Αθήνα μέσω Κωνσταντινούπολης.
Αναχωρήσεις | χ |
Δίκλινο | 790 € |
Μονόκλινο | 1.110 € |
3ο άτομο έως 12 ετών | 690 € |
Φόροι | +290 € |
Πτήσεις με Turkish Airlines | ||
Αθήνα - Κωνσταντινούπολη | ΤΚ 1844 | 10:35-12:05 |
Κωνσταντινούπολη - Καισάρεια | ΤΚ 2014 | 16:05-17:30 |
Τραπεζούντα - Κωνσταντινούπολη | TK 2825 | 15:00-17:00 |
Κωνσταντινούπολη - Αθήνα | ΤΚ 1845 | 18:50-20:15 |
Αεροπορικά εισιτήρια με Turkish Airlines μέσω Κωνσταντινούπολης
Ξενοδοχεία 4*, 5* εκτός από την Αμάσεια, που είναι 3* sup., από τα καλύτερα διαθέσιμα
Ημιδιατροφή καθημερινά
Μεταφορές, περιηγήσεις, ξεναγήσεις όπως αναγράφονται στο πρόγραμμα
Χορός Δερβίσηδων
Πολύ έμπειρος Έλληνας τοπικός αρχηγός-ξεναγός
Ασφάλεια αστικής ευθύνης
Φιλοδωρήματα, αχθοφορικά και ό,τι δεν αναγράφεται στο αναλυτικό πρόγραμμα ή αναγράφεται ως προαιρετικό, προτεινόμενο κλπ.
Οι είσοδοι σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους (πληρώνονται τοπικά, περίπου: 55€ συνολικά).
Ό,τι ρητά δεν αναφέρεται στο πρόγραμμα ή αναφέρεται ως προαιρετικό.
Οι ανωτέρω εκδρομές ενδέχεται να πραγματοποιηθούν με διαφορετική σειρά χωρίς να παραληφθεί κάτι.
Το τελικό πρόγραμμα θα σας δοθεί με το ενημερωτικό σας.
Συμμετοχή στην εκδρομή σημαίνει ότι αποδέχεστε τους Γενικούς όρους του διοργανωτή.
Οι ώρες των πτήσεων είναι τοπικές.
Απαραίτητη ταυτότητα νέου τύπου ή διαβατήριο.
Δευτέρα: 09:00-18:00
Τρίτη: 9:00-18:00
Τετάρτη: 9:00-18:00
Πέμπτη: 9:00-18:00
Παρασκευή: 9:00-18:00
Σάββατο: 9:00-15:00
Κυριακή: Κλειστά